Huurboten

De ZVG verhuurt alleen boten aan verenigingsleden. We hebben de beschikking over 4 boten:

• De Centaur Hunky Dory, met rolfok
  • De Centaur Roos, iets moderner getuigd
  • De Valk Gaasp (rood)
  • De Valk Gein (wit)

De prijs voor het huren van een boot is €6,- per uur. Halve uren afronden naar boven! De procedure is als volgt: in de ledenberging hangen kalenders waarop je bij aankomst noteert welke boot je neemt en voor hoeveel uur. Belangrijk is dat je je volledige naam leesbaar noteert, met je lidmaatschapsnummer of je telefoonnummer. Aan het eind van het seizoen telt de penningmeester alles op en stuurt elke huurder een factuur.

Uiteraard mag je alleen een boot pakken als je goed kunt zeilen en bekend bent met alle wetenswaardigheden inzake op- en aftuigen, afvaren en landen. De windschiftingen op de Gaasperplas liegen er soms niet om, en je hebt geen beschikking over een motor! Hou tevens rekening met de ondiepten in de kom, langs de randen en achter de landtong tegenover de haven.

Zorg dat je na het afmeren de boot netjes opruimt, het zeil op de giek bundelt met het huikje erover, en de regenzeiltjes spant.